CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Selasa, 28 Oktober 2008

lengang

Cberjaya jika kita melihat daripada luaran memang gah dengan infrastrukturnya ditambah pula dengan ternobatnya Cberjaya itu sendiri sebagai Koridor Raya Multimedia (MSC) di Malaysia.
Namun hajat kami bertiga untuk menemubual dan menyoal selidik penduduk setempat mengecewakan sedikit. hal ini kerana kawasan perumahan sukar dicari walaupun berulang alik ke tempat yang sama. di kawasan pusat bandar tersebut adanya syarikat-syarikat multinasional seperti BMW, HSBC, SHELL, DHL, Shell, Nokia, Motorola dan sebagainya ditambah pula dengan adanya Universiti Multimedia(MMU).
Di kawasan ini adanya beberapa bangunan flat. kami behasrat ke flat tersebut untuk meneruskan kajian,namun setelah mengetahui flat tersebut didiami oleh pelajar-pelajar dari universiti berhampiran,kami membatalkan niat tersebut.ini kerana kami mendapat maklumat bahawa flat tersebut hampir keseluruhan disewa oleh pelajar kebanyakkanya pelajar antarabangsa. seperti yang kita ketahui daripada sumber akhbar,menyatakan pelajar-pelajar asing khususnya dari Negara Africa 'mendominasi' kawasan terbabit. mereka menimbulkan masalah dengan membuat bising di tengah malam dan berlagak samseng. Kami berasa takut juga, manalah tahu kalau terjadi apa-apa yang tidak diduga.
Pada petang sabtu 18/10 itu,hajat kami untuk meneruskan kajian terhalang oleh hujan lebat dan kami memutuskan untuk pulang sahaja ke kampus.

0 ulasan: